marți, 9 decembrie 2014

Bradul, George Coşbuc

                       Bradu-mi spune bun cuvânt -
                        - “Să-i trimit?” Mi-a spus: – Trimite-i!”
                        Tot m-am judecat cu mine:
                        Să dau bradului mai bine
                        Ori iubitei
                        Crezământ?


                        - “Nu-i trimite!” zise ea.
                        - “Că n-am zor să ies în lume.
                        De-i trimiţi, îi fac de-ocară,
                        Că-i arunc pe uşi afară -
                        Scoate-mi nume
                        Cât or vrea!”


                        Am s-ascult de brad acum;
                       Fata minte cum îi vine.
                        Şi trimit chiar asta-seară
                        Peţitori la ea s-o ceară -
                        Rău ori bine,
                        Tot un drum!


                        De-o fi, brade, să ghiceşti,
                        Îţi încred o bogăţie:
                        Leagăn am să fac din tine,
                        Şi-un copil – de-o fi cu bine -
                        Ţi-l dau şie
                        Să mi-l creşti!


                        De mă-nşeli, te fac la noi
                        Poartă curţii: să te-ajungă
                        Câte rele pierzătoare,
                        Să te bată ploi şi soare,
                        Să te-mpungă
                        Vaci şi boi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu