miercuri, 21 mai 2014

       
         Pe 21 mai 1880 s-a născut Tudor Arghezi, pseudonimul literar al lui Ion Nae Theodorescu, unul dintre autorii canonici din literatura română. A scris teatru, proză, pamflete, precum și literatură pentru copii, dar cu siguranţă cu toţii îl cunoaştem din timpul gimnaziului, generalei sau liceului, când îi studiam poeziile: Zdreanţă, Testament, Flori de mucigai, O furnică, Ex libris, Cântec de adormit Mitzura etc.

      Flori de mucigai


Le-am scris cu unghia pe tencuială
 Pe un părete de firidă goală,
 Pe întuneric, în singurătate,
 Cu puterile neajutate
 Nici de taurul, nici de leul, nici de vulturul
 Care au lucrat împrejurul
 Lui Luca, lui Marcu şi lui Ioan.
 Sunt stihuri fără an,
 Stihuri de groapă,
 De sete de apă
 Şi de foame de scrum,
 Stihurile de acum.
 Când mi s-a tocit unghia îngerească
 Am lăsat-o să crească
 Şi nu mi-a crescut -
 Sau nu o mai am cunoscut.

Era întuneric. Ploaia bătea departe, afară.
 Şi mă durea mâna ca o ghiară
 Neputincioasă să se strângă
 Şi m-am silit să scriu cu unghiile de la mâna stângă.

(1931)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu